miércoles, 16 de abril de 2014

Mona de Pasqua Korean Combat

Vaig dir al entreno d'ahir que els faria mona per als guerrers i els que avui han vingut.... pos hem fet lo tastet.





















Esta Mona esta cuita amb la FussionCook, tinc dos màquines i vaig adaptar la recepta per sols fer-ne dos mones. També dir que com va ser pensat i fet, no en tenia llevat fresc i vaig posar del sec, no m'agrada tant, però jo deixo la recepta tal con la vaig fer...

Ingredients:
85 gr de sucre.
Matafaluga.
Pell de llimona, sense res de blanc, com a dos cm.
2 ous.
90 gr de llet.
170 gr de oli d'oliva.
450-500 grs de farina.
1 sobre de llevat sec.
Anisets i sucre.
1 ou per pintar les mones.

Preparació:
Posem el sucre, la matafaluga (la que et entri al hueco de la ma) i la pell de la llimona a la Thermomix i ho posem a velocitat 7-8-9 fins que et quedi com farina. Este pas si no tens Thermomix ho pots fer amb lo molinet de cafè.
Posem la llet dins a la jarra de la Thermomix i programem 37º sense temps, quan la màquina ens arribi al 37 º ja estirà, ara posem els ous i mesclem a velocitat 4 durant un minut, posem l'oli i tornem a mesclar velocitat 4 durant un minut.
Afegim la farina i el sobre de llevat sec, ho mesclem 20 segons a velocitat 6.
Ara posem la velocitat espiga i ho amassarem durant 6 minuts, alomillor tindràs que posar una mica de farina més, ha de quedar una pasta que no se mos apegui a les mans, elàstica.
Llevem la massa de la jarra i la posem a un lloc sense corrents d'aire, tapada amb una manta, ha de reposar 8 hores.





















Una vegada han passat les 8 hores, la massa tindrà el doble del seu volum.
Partim la massa en dos, fem una boleta i la deixem a mida de la cubeta de la FussionCook...
Calentejarem una mica l'olla, posant menú forn uns minuts, posem la massa dins, tanquem l'olla amb la vàlvula oberta i programem 15 minuts, quan acabi el temps mirem com esta la base de la mona, sols que tingui una mica de coloret ja estirà be, pinxem amb un escuradents i mirem com esta de feta per dins.
Si ho està, la passem a la safata del forn, pintem amb ou batut li posem els anisets i el sucre al damunt i ho gratinem uns minuts.
No cal ni dir-ho que també es pot coure tot al forn, jo es que volia provar-ho.
Si cliques aquí pots veure la recepta sensera

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis